Dlaczego reklama na Amazon?

  • Jeśli reklamujesz swoje produkty na Amazon, możesz przewidzieć następujące korzyści:

    Zwiększony ruch na stronach produktów

    Więcej osób odwiedzi strony Twoich produktów - Kiedy tworzysz kampanię PPC na Amazon, potencjalni klienci, którzy są zainteresowani tym, co sprzedajesz, zobaczą Twoje reklamy. W związku z tym ten zwiększony ruch często prowadzi do większej liczby kliknięć i sprzedaży.

    Zwiększona sprzedaż

    Poprzez reklamowanie produktów osobom, które są zainteresowane Twoimi produktami, możesz znacznie zwiększyć sprzedaż. Według Amazon, reklamodawcy zgłaszają zwiększoną sprzedaż o kilkaset procent.

    Wyższe rankingi

    Kiedy reklamujesz się na Amazon, Twoje produkty zaczną zajmować wyższe pozycje dla odpowiednich słów kluczowych. Oznacza to, że więcej osób zobaczy Twój produkt podczas wyszukiwania tych słów kluczowych, co prowadzi do jeszcze większej sprzedaży.

  • W celu obliczenia kosztów reklamy należy po prostu podzielić wydatki na reklamę przez uzyskany przez nią obrót. Wskaźnik ten nazywany jest ACOS'em - Advertising Cost of Sales. Jeśli z kolei podzielimy wydatek na reklamę przez całkowity obrót konta sprzedawcy na Amazonie, w wybranym okresie, otrzymamy tak zwany Total ACOS - całkowity koszt reklamy.

  • Koszt reklamy na Amazon będzie się różnił w zależności od wielu czynników, w tym rodzaju reklamowanego produktu, ilości pieniędzy, które jesteś w stanie wydać, oraz celów, które chcesz osiągnąć.

    Jedno kliknięcie w reklamę kosztuje na Amazonie minimum 0,02 €, a najmniejszy możliwy dzienny budżet kampanii to 1,00 euro. Oznacza to, że wydając 1 € można uzyskać maksymalnie 50 kliknięć. W idealnym przypadku z tych kliknięć powstanie chociaż jedno zamówienie.

    W drugim kierunku nie ma w zasadzie żadnych ograniczeń co do możliwych wydatków na reklamę. W zależności od liczby reklamowanych produktów, rynku, na którym się sprzedaje, aktualnych stawek za kliknięcie, popularności kategorii produktów - możliwe są koszty reklamy idące w setki tysięcy euro miesięcznie.

  • Koszt reklamy na Amazon nie zawsze odpowiada przychodom, które generuje. Przykładowo, jeśli firma wydaje 25 euro i otrzymuje za to tylko 25 kliknięć, a z nich jedno zamówienie o wartości 25 euro, to zwrot z inwestycji wynosi 1. Czyli cała kampania reklamowa zakończyła się porażką, do tego konkretnego zamówienia sprzedawca dołożył kilkadziesiąt procent (koszt produktu, prowizja Amazona, koszt opakowania i wysyłki, VAT).

    W reklamie, także tej na platformie Amazon, wskaźnik zwrotu z inwestycji nazywany jest ROAS (Return on Advertising Spend), czyli liczbowa wartość zwrotu tego, co wyłożyłeś na reklamę. Wskaźnik ten jest dokładnym przeciwieństwem innego ważnego wskaźnika efektywności (rentowności) reklamy: ACOS (koszt reklamy w stosunku do generowanych z niej przychodów)

    ROAS jest korzystny dla sprzedawcy na Amazon, jeśli jest jak najwyższy, w większości przypadków ROAS powyżej 9 jest optymalny (czyli ACOS poniżej 10 procent).

    Koszty reklamy na Amazonie stale rosną i wynoszą średnio nawet 30% ACOS w niektórych kategoriach względnie ROAS na poziomie 7 lub mniej. Dlatego często koszty nie pokrywają się z zyskami.

  • Nie ma jednej ostatecznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ w dużej mierze zależy to od indywidualnego budżetu reklamodawcy, celów i produktów. Można jednak podać kilka ogólnych wskazówek, które mogą być pomocne. Na wysokość obrotu (i zysku) uzyskanego z reklamy wpływa przede wszystkim:

    - koszt za kliknięcie

    - popyt na takie produkty i cena sprzedaży

    - skłonność klientów do zakupu pod wpływem reklamy (konwersja zakupu)

    Zatem na pytanie o to ile można zarobić na Amazonie dzięki reklamie, nie można odpowiedzieć wprost. Obserwując wyniki całej platformy Amazon widać, że w poszczególnych kategoriach można osiągnąć bardzo wysokie obroty. Nierzadko miesięczne obroty poszczególnych kategorii idą w dziesiątki milionów dolarów/euro. Sprzedawcy znaczną część z tego osiągają z reklam.

    Jednak zdecydowana większość sprzedawców ma obroty poniżej 100 tys. euro rocznie, więc z reklamy uzyskują obroty od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy euro, płacąc za nią często od 15 do 40 proc. wartości obrotu.

  • Wszystko zależy od kosztów składających się na całą sprzedaż i na konktretne zamówienie. Zasadniczo zysk maksymalnie mógłby wynieść 66 procent - przy sprzedaży na Amazonie Niemcy (-VAT 19%), w najbardziej popularnych kategoriach (-prowizja od sprzedaży 15%) i braku kosztów zakupu towaru, opakowania, wysyłki, i innych kosztów, w tym właśnie reklamy.

    U większości sprzedawców na Amazonie koszty stanowią ponad 80 procent obrotu, zatem zysk jest poniżej 20%. Jeśli popełniają błędy lub trwają w niewiedzy jak działają poszczególne mechanizmy Amazona i rynku, zysku nie ma w ogóle - odwrotnie, powstaje strata. Jej odkrycie zajmuje niektórym sprzedawcom wiele miesięcy, a nawet lata...

  • Istnieje wiele powodów, aby reklamować produkty na Amazon. Po pierwsze, Amazon jest najbardziej popularną platformą ecommerce na świecie. Ma setki milionów aktywnych użytkowników i nadal rośnie. To daje firmom dużą potencjalną publiczność dla swoich produktów.

    Po drugie, reklama na Amazon może być bardzo skuteczna, ponieważ algorytmy Amazon są zaprojektowane tak, aby pokazać użytkownikom produkty, którymi prawdopodobnie będą zainteresowani. Oznacza to, że firmy reklamujące się na Amazon mogą precyzyjnie trafić do swoich odbiorców.

    Po trzecie, reklama na Amazon może być korzystna. Sprzedawcy na Amazonie mogą wybrać stawkę jednego kliknięcia, budżet dzienny, wybraną grupę docelową, sposób wyświetlania. To sprawia, że jest to niezła opcja dla firm przy obfitym i ograniczonym budżecie.

    Wreszcie, Amazon jest zaufaną platformą. Użytkownicy wiedzą, że mogą znaleźć wysokiej jakości produkty na Amazonie. To sprawia, że są bardziej skłonni do zakupu przedmiotów, które widzą na stronie, nawet jeśli są oznaczone drobnym napisem "sponsorowane".

    Ogólnie rzecz biorąc, istnieje wiele powodów, aby reklamować produkty na Amazon. Jest to świetny sposób, aby osiągnąć dużą publiczność i skutecznie kierować informację o swoich produktach do potencjalnych klientów.

  • Tak, zawsze istnieje ryzyko, że reklama nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Jest ono szczególnie wysokie w przypadku produktów, które są nowe, bez recenzji, źle przygotowane (z marnym tytułem, opisem i zdjęciami) lub nieproporcjonalnie drogie.

    Jednak ryzyko to można zminimalizować poprzez staranne planowanie i realizację kampanii reklamowych. Ponadto firmy mogą wykorzystać dane z poprzednich kampanii (nawet konkurencyjnych) do tworzenia nowych.

  • Istnieje wiele korzyści z reklamowania produktów na Amazon. Niektóre z tych korzyści to:

    • zwiększona widoczność produktu

    • możliwość kierowania reklamy do konkretnych grup klientów

    • lepszy ranking w wyszukiwarkach

    • możliwość polepszenia rankingu sprzedaży BSR

    • zwiększony ruch na stronie produktowej

    • możliwość zwiększenia sprzedaży